Tuesday 2 August 2011

Ting jeg trenger å jobbe med

Jeg vil ikke skrive om ferier, eller blogge om Utøya. Dette er ikke stedet for slikt. Derfor valgte jeg heller bloggtaushet gjennom den siste måneden. Nå er jeg tilbake, med noe så platt som en liste over det jeg må fokusere på videre når jeg skriver.

1) Show, don't tell. (Som nevnt tidligere.)

2) Beskrivelser. De er din venn. (Det er ikke en god ting at alt jeg skriver tar plass i et hvitt tomrom. Jeg begynner å bli flinkere til å beskrive karakterer og bevegelser, men omgivelser er noe jeg virkelig sliter med.)

3) Følelser. Denne går delvis under "show, don't tell" og delvis under beskrivelser, da jeg enten unngår å vise reaksjoner og følelser eller bare refererer til dem fremfor å illustrere dem. Ikke bra.

Alt for nå, men det er en start.

No comments:

Post a Comment