Wednesday 7 September 2011

Nattesøvn er for pyser!

Jeg tror min indre kritiker legger seg rundt midnatt, for jeg føler alltid jeg får til skrivingen bedre når jeg er god og overtrøtt selv. I kveld har jeg skrevet videre på min lille enhjørningfortelling, som holder på å vokse seg stor og sterk.

Kveldens beste google søk:
* Er "extatic" eller "elated" best ordvalg i denne setningen? (Svar: ingen av dem)

* Hva er en god beskrivelse av etterretningstjenesten jeg skriver om? (Søket førte meg inn på hjemmesidene til CIA og tre wikipedia-artikler. Svar: security police, men det vil nok endres senere.)

* Hvilke språk har ikke kjønnspronomen i dagligtale? (Svar: mange. Hvis jeg nå bare leter meg frem til en finne til å oversette en setning for meg, er alt perfekt.)

Det er lenge siden jeg har vært så leken med dialogen min, og det er lenge siden jeg har vært så fornøyd med resultatet. Overtrøtthet kan være noe av grunnen, men jeg håper inderlig ikke det!


Yndlingsparagraf fra kveldens økt:

På skiltet stod det "Vokt dem for Dragen". Ingen lo. Lokes barn var viden kjent for å være morragrettne.

No comments:

Post a Comment