Sunday 4 September 2011

Barnslig!

Jeg tok en Mary Sue test på en av karakterene mine som jeg testet like etter NaNo i fjor. Sist scoret han 76 poeng (Über-Sue, prøv igjen). Denne gangen fikk han 6 poeng. Noe må funke med omskrivningene mine!

Dette er en fortelling jeg har holdt på med siden jeg var fjorten. Som jeg har gitt opp på fire ganger. Som jeg startet på nok en gang for å skrive en enkelt scene hvor hovedpersonen min heller te i en nydelig porselenskopp og stirrer ut på gaten gjennom hullet som stammer fra husveggen som nettopp datt ned. Litt senere spleiser han romkameraten sin med en jente som ikke er særlig pen lenger, da hun ble truffet av nevnte vegg.

På den andre siden fikk godeste Scarlet 44 poeng. Jeg forsvarer meg med at det er ikke lett å skrive klassiske heltefortellinger uten å ha en klassisk helt i hovedrollen, så får beta lesere eventuelt fortelle meg at jeg tar feil når tiden kommer for kritikk!

1 comment:

  1. Jeg angrer litt på at jeg fulgte linken til Mary Sue-testen. Hovedpersonen min fikk 36 poeng - hun har en del stereotypiske Mary Sue-egenskaper jeg ikke blir kvitt, men jeg tror likevel ikke at det er noe man legger godt merke til. Jeg tror det er litt som med klisjéer at det går an å få det til å fungere likevel. Litt som med en klassisk helt som Scarlet - det går ikke an å fjerne alle Mary Sue-trekkene, for da vil det ikke være Scarlet lenger.

    ReplyDelete