Sunday 26 June 2011

Jim Butcher

Dagens overraskelse: Jim Butcher har en blogg.

Mindre overraskende: den er fantastisk.

Dette kan skyldes at de siste dagene har vært en endeløs rekke frustrasjoner i forhold til min egen skriving og et par av bloggpostene hans virkelig hjalp med å sortere tankene og ikke kaste PCen ut vinduet. (Det å håndtere skriverelatert frustrasjon var mye enklere når jeg fremdeles skrev på papir.)

Jeg er nå på mitt åttende utkast på begynnelsen til fortellingen min om Scarlet (syv begynnelser og en prolog, om vi skal være nøyaktige. Hvis du måtte mene det er hypokratisk av meg å skrive prologer når jeg hater å lese dem har du helt rett.). Jeg vet ikke helt om jeg vil gratulere meg selv eller erklære meg for ett håpløst tilfelle. I det minste tror jeg den siste starten jeg skrev faktisk er god nok til å brukes. Etter syv-åtte runder med redigering, vel og merke ;)

2 comments:

  1. Bloggen hans er bare fantastisk :) Jeg skulle bare virkelig, virkelig ønske at han fortsatt oppdaterte den...

    Begynnelser er vanskelige greier. Det er liksom ikke mulig å få dem rett... Jeg har endret på begynnelsen til den ene fortellingen min så mange ganger at jeg ikke har tall på dem lenger.

    ReplyDelete
  2. Veeeel, jeg er oppe i ni begynnelser nå. Men denne gangen er jeg helt sikker på at starten ble god!

    Det irriterende er at det eneste som virkelig er horribelt galt med den fortellingen er starten. Resten må selvfølgelig redigeres kraftig, men det er ikke bare å kastes, som den første (og andre, og tredje...) starten var.

    ReplyDelete