Sunday 23 September 2012

Bergen Bibliotek slår til igjen!

Som tidligere nevnt er jeg veldig glad i Worrals-bøkene. Jeg har nå lest alle som er oversatt til Norsk (dvs. 10/11 utgitte bøker). For de som leste min forrige bloggpost om dette: nei, jeg har fremdeles ikke klart å finne den siste boka til salgs.

Men på biblioteket!

De har én Worralsbok, knappe fem om Biggles, og biblotekaren måtte inn på lageret og både tape og sette databrikke på boka før jeg kunne låne den, men jeg har lest den!

Det var en vanskelig prosess, da sidene har blitt tapet på plass så kraftig at det krevde sakte tilvenning for å lokke boka til å åpne seg, men vi ble da venner til sist. Nå er det bare det første kapittelet man må sloss for å lese.

Min kjærlighet for konseptet biblioteker og for Bergen Bibliotek spesielt vil ingen ende ta! Hvor GENIALT er det ikke at man kan lete overalt etter en bok, for å så finne at Bergen Bibliotek ikke bare har den, men har tatt godt vare på den.

(Mens vi snakker om bøker som er komplett pokkers umulige å finne til salgs, anbefaler jeg folk å sjekke ut Jim Butcher sin Backup, en liten novelle om Thomas, i det han motarbeider sin bror. Den koster intet mindre enn $100 på Amazon, er umulig å finne på eBay og sitter pent på hylla og venter på deg på biblioteket i sentrum.)

No comments:

Post a Comment