Sunday 3 June 2012

Vikingmarked

Jeg har skutt med bue, sett folk sloss med faktiske vikingtids våpen og generelt hatt det alt for morsomt på vikingmarked. For realismens del, har gårsdagen vært uvurderlig. For lommeboka... vel, nudler er også godt!

Det er noe helt spesielt inspirerende å se tidsriktige klær, våpen og kampteknikker brukt IRL. Tidligere har jeg rotet mye rundt med instruksjonsvideoer for ett-hånds sverd (my weapon of choice) og youtube klipp av epee dueller (denne er best!), men det har ikke vært på langt nær så inspirerende som det å se kongshirden sloss i går. Selv om man forsøkte å unngå enhver skade, var kampen fremdeles noe begge parter ville vinne, og triks som ville fått deg kastet ut av den mest liberale fekteskole ble brukt med stor suksess.

Jeg har blitt mer sikker på at historisk realisme er noe jeg ønsker å unngå, og like sikker på at jeg ønsker å lære meg å bruke våpnene karakterene mine skal bruke. Dobbelt bonus, da det både vil gjøre skrivingen min mer interessant OG være utrolig gøy å gjennomføre!

1 comment:

  1. Oi dette hørtes gøy ut!! Og nudler er mat det også ;)

    ReplyDelete